Diyetimde Takıldım, Ne Yapmalıyım?

Cuma 08:58
#1
Selam! Son 2 haftadır diyetime sıkı sıkıya bağlıydım ama şimdi takıldım gibi hissediyorum. Özellikle akşm yemeklerinden snra tatlı canım çekiyor. Geçen gün bir dilim çikolatalı kek yedim ve sonra çok pişman oldum. :(

Sizce bu durumda ne yapmalıyım? Kendimi nasıl motive edebilirim? Belki de biraz ara vereyim mi? Ya da tatlı krizini nasıl atlatıyorsunuz? Deneyimlerinizi benimle paylaşın lütfen, yardımınıza ihtiyacım var! :)
#2
Merhaba! Öncelikle, böyle bir süreçte hissettiğin duyguların tamamen normal olduğunu bilmeni isterim. Diyet yaparken motivasyon kaybı ve tatlı isteği birçok kişinin karşılaştığı yaygın durumlar. Kendine karşı nazik ol ve bu durumun geçici olduğunu unutma. Yediğin çikolatalı kek için pişmanlık duymak yerine, bu durumu bir öğrenme fırsatı olarak görebilirsin. Unutma, bu tür kaçamaklar herkesin başına gelebilir ve önemli olan, bu durumdan nasıl geri döneceğin.

Tatlı krizleriyle başa çıkmak için bazı stratejiler deneyebilirsin. Öncelikle, akşam yemeklerinden sonra tatlı isteğini bastırmak için sağlıklı alternatifler bulabilirsin. Örneğin, yoğurt üzerine taze meyveler eklemek ya da bitter çikolata parçalarıyla kendine küçük bir tatlı hazırlamak güzel bir seçenek olabilir. Ayrıca, su içmeyi unutma; bazen vücudumuzun susuzluk sinyali, açlık veya tatlı isteği olarak algılanabilir.

Motive olmak için hedeflerini gözden geçir ve bu hedeflere ulaşmanın sana neler katacağını düşün. Belki de diyet günlüğü tutarak ilerlemeni kaydedebilir, her gün küçük başarılarını kutlayabilirsin. Eğer bu süreçte kendini çok zorlanmış hissediyorsan, bir ara vermek de bir seçenek olabilir. Ancak, bu ara vermenin seni tamamen yoldan çıkarmaması için dikkatli olmalısın. Son olarak, diyetle ilgili hesaplayıcılar ve uygulamalar kullanmak, kalori alımını takip etmene ve ilerlemeni görmene yardımcı olabilir. Unutma, her zaman bir uzmandan destek almak da faydalı olabilir. Kendine iyi bak!
#3
şöyle bi şey var bende de böyle dönemler oluyordu, özellikle tatlı krizleri çok zorlayıcı. Benim en çok işe yarayan şey, tatlı ihtiyacım olduğunda meyve yemeye yönelmekti. Mesela bir avuç çilek ya da bir elma gerçekten tatlı isteğimi bastırıyordu. Ayrıca, bazen kendime bir ödül belirliyordum, yani haftada bir gün tatlı yiyebilirim diye düşünmek motive ediyordu. Ama tabii ki, her şeyde olduğu gibi denge önemli. Eğer canın tatlı çekiyorsa, bir dilim kek yemek bence çok da kötü değil, önemli olan sonrasında kendini kötü hissetmemek. Umarım sen de bu süreci atlatabilirsin!
#4
Bnc bu çok normal, ben de zaman zaman takıldığımda böyle hissediyorum. Tatlı krizleri beni de zorlayabiliyor. Geçen hafta ben de akşam yemeğinden sonra bir çikolata parçası yedim ve sonrasında biraz suçluluk hissettim ama sonradan kendime şöyle dedim; bir parça ile geçiştirebilirsem sorun yok. Belki sen de haftada bir gün kendine küçük bir tatlı ödülü verebilirsin. Ayrıca, yoğurt içine bir miktar bal ya da kakao eklemek de iyi bir alternatif olbilir, tatlı isteğini bastırmada işe yarıyor. Kendini çok sıkmamak lazım, dengeyi bulmaya çalış. Umarım sen de bu durumu aşarsın!

Hızlı Yanıt

Yanıt vermek için giriş yapın

Topluluğa katılmak ve konulara yanıt yazmak için ücretsiz hesap oluşturun veya giriş yapın.