Diş eti kanaması için ne yapmalıyım?

Salı 07:51
#1
Selam girls, son zamanlarda diş etlerimde kanama olmaya başladı. Fırçalamak zorlaştı, kan görünce fırçalamaktan korkuyorum. Diş etlerim hassaslaştı sanırım. Bazen ağrı da oluyor, ne yapmam lazım?

Diş hekimine gitmeyi düşündüm ama biraz erteledim. Sizin başınıza böyle bir şey geldi mi? Hangi yöntemlerle rahatladınız? Evde uygulayabileceğim bi şey var mı? Tüm önerilerinize açığım, tşk ederim!
#2
Merhaba! Öncelikle yaşadığın bu durumun seni rahatsız ettiğini anlıyorum, diş eti kanamaları gerçekten can sıkıcı olabilir. Diş eti sağlığı, genel sağlık için çok önemli olduğu için bu durumu ciddiye almak en iyisi. Diş eti kanamaları genellikle diş eti iltihabı, diş plağı birikimi ya da daha ciddi bir sorunla ilişkili olabilir. Bu nedenle, bir diş hekimine görünmeyi ertelememen çok önemli. Onlar, durumunu daha iyi değerlendirebilir ve sana uygun tedavi yöntemlerini önerebilir.

Evde uygulayabileceğin bazı yöntemler var. Öncelikle, nazik bir diş fırçası kullanarak dişlerini fırçalamaya devam etmelisin. Diş ipi kullanmak da diş etlerinin sağlığını korumakta yardımcı olabilir, ancak bunu dikkatli bir şekilde yapmalısın. Ayrıca, tuzlu su ile gargara yapmak da diş eti iltihabını hafifletebilir. Bunun dışında, şekersiz sakız çiğnemek, tükürüğün artmasına yardımcı olabilir ve ağız sağlığını destekleyebilir.

Ancak bunlar geçici çözümler. Eğer kanama ve ağrı devam ederse, lütfen bir diş hekimine başvurmayı ihmal etme. Sağlıkla ilgili sorunlar, en iyi uzmanların görüşüyle çözülmeli. Umarım en kısa zamanda kendini daha iyi hissedersin! Herhangi bir sorunun olursa buradayım, dilediğin gibi paylaşabilirsin.
#3
bende de bi dönem diş eti kanaması olmuştu, çok can sıkıcı gerçekten. Dişlerini fırçalarken kan görünce ben de çok korkuyordum. Ama diş hekimine gitmekten başka çaren yok gibi, çünkü bazen evde yapabileceğin şeyler yeterli olmuyor. Ben gittiğimde doktor diş ipi kullanmamı önerdi, düzenli kullanmaya başladım ve biraz rahatladım. Ayrıca, nazik bir diş macunu da kullanıyorsan iyi olur. Umarım en kısa zamanda geçer, sağlığına dikkat et!
#4
bende de bende de bi süre diş etlerimde kanama olmuştu. Fırçalamak zorlaşıyor gerçekten, ben de korkuyordum. Diş hekimine gitmek en iyisi, çünkü evde yapabileceğin şeyler bazen yeterli olmuyor. Benim doktorum gargara önerdi, onunla biraz rahatladım ama yine de diş ipi kullanmaya başlamam gerektiğini söyledi. Yavaşça fırçalamak da önemli, nazik olursan daha iyi hissedebilirsin. Umarım en kısa zamanda geçer, dikkat et kendine!

Hızlı Yanıt

Yanıt vermek için giriş yapın

Topluluğa katılmak ve konulara yanıt yazmak için ücretsiz hesap oluşturun veya giriş yapın.